.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت بازار خودرو

با شروع فصل پاييز، بازار خودرو هم خزاني شد به طوري كه طي هفته اخير، ركود عجيبي بر بازار حاكم و موجب كاهش قيمت محصولات ايران‌خودرو شد.

هم‌اكنون به گفته برخي نمايشگاه‌داران پايتخت، به دليل كاهش تقاضا، بازار خودرو در مسير ركود و حتي ارزاني قرار دارد و احتمالا تا رسيدن فصل سرد، خبري از شوك و هيجان‌هاي خودرويي در بازار نخواهد بود. در حال حاضر محصولات گروه سايپا با همان ركود يكي دو ماهه اخير خود به فروش مي‌رسند و تغييرات قيمتي خاصي در آنها مشاهده نمي‌شود. اين در شرايطي است كه برخي محصولات ايران‌خودرو طي مدت اخير، اندكي ارزان شده و سير نزولي در قيمت به خود گرفته‌اند. البته نبايد از ثبات گراني برخي خودروهاي دوگانه‌سوز غافل ماند.

ارزاني عجيب پژو پارس
بين محصولات ايران‌خودرو، پژو پارس معمولي بيشترين كاهش قيمت را طي هفته اخير داشته است. نرخ اين محصول هم‌اكنون با كاهش قيمتي 300هزار توماني به 18ميليون و 300هزار تومان رسيده است. پژو پارس جزو محصولات پرفروش ايران‌خودرو است. البته مدل ELX آن در حال حاضر بدون تغيير خاصي در مقايسه با يكي دو ماه اخير با همان قيمت 24ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. نمايشگاه‌داران پايتخت عدم تاثير ركود بازار بر قيمت ELX را به خاطر كمبود آن در بازار مي‌دانند.

كمي‌ ارزاني براي 405
پرتيراژترين محصول ايران‌خودرو نيز از نسيم ارزاني بازار خودرو بي‌نصيب نماند و طي هفته جاري اندكي ارزان شد. اين محصول قديمي هم اكنون در مدل بنزين‌سوز با قيمت 13ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين در شرايطي است كه نوع دوگانه‌سوز اين محصول با اختلاف قيمتي نسبتا زياد خريد و فروش شده و هم‌اكنون 14ميليون و 400هزار تومان در بازار قيمت دارد. نمايشگاه‌داران علت اين اختلاف قيمت را كم شدن عرضه دوگانه‌سوزها به بازار عنوان مي‌كنند به نحوي كه ظاهرا جداي از اين كاهش عرضه متقاضيان اين نوع خودروها نيز اندكي در مقايسه با ماه‌هاي پيشين افزايش يافته‌اند.

206 تيپ 2 ارزان شد
تيپ 2، ساده‌ترين مدل پژو 206 به‌رغم تقاضاي بالايي كه در بازار دارد نيز در مسير ارزاني، هرچند اندك قرار گرفته است.

آن طور كه از بازار خبر مي‌رسد اين خودرو طي هفته جاري 150هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كرده و هم‌اكنون قيمتي معادل 14ميليون و 550هزار تومان دارد. اين در حالي است كه تيپ‌هاي 3 و 5 آن بسيار كمياب شده و به اصطلاح در بازار ناياب است. در ميان مدل‌هاي صندوق‌‌دار پژو 206 تغييرات قيمتي خاص مشاهده نمي‌شود به نحوي كه V9 آن كه به سيستم‌هاي ايمني نظير ترمز ضدقفل (ABS) و ايربگ (كيسه هوا) مجهز است هم‌اكنون با قيمت 19ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. 206 صندوق‌دار 8 V نيز 18ميليون تومان در بازار قيمت دارد. مدل‌هاي صندوق‌دار 206 كه ماحصل طراحي مهندسان ايراني است، اوايل عرضه آن به بازار، چندان مورد استقبال مشتريان داخلي نبود، اما هم اكنون اين محصول از فروش مناسبي در بازار بهره برده و جزو خودروهاي صادراتي ايران‌خودرو به حساب مي‌آيد.

از سويي ديگر در حالي كه هنوز هم جنجال خودروسازان بر سر قيمت گذاري تندر 90 ادامه دارد و وزارت صنايع نيز فعلا واكنش خاصي در اين زمينه انجام نداده، نمايشگاه‌داران پايتخت از ارزاني اندك مدل 1 E اين خودرو خبر مي‌دهند. به گفته آنها در‌حال‌حاضر اين مدل با كاهش قيمتي 300هزار توماني، روبرو شده و 12ميليون و 900هزار تومان در بازار قيمت دارد. 1 E از تجهيزاتي مانند ترمز ABS و كيسه هواي سمت راننده بهره مي‌برد. اين در حالي است كه مدل 2‌‌ E تندر -90 با قيمت 14ميليون و 500هزار تومان به فروش مي‌رسد كه از ثبات قيمت آن طي مدت اخير حكايت مي‌كند. همچنين تندر -90 مدل 0 E بدون كولر نيز بدون تغيير هم اكنون قيمتي معادل 10ميليون و 800هزار تومان را داراست. خودروسازان داخلي طي دو هفته اخير چند بار تهديد كرده‌اند كه اگر قيمت‌ كارخانه‌اي تندر - 90 افزايشي يك‌ونيم ميليون توماني نيابد توليد آنرا متوقف خواهند كرد. در‌حال‌حاضر اختلاف قيمتي فاحش ميان نرخ كارخانه و بازار اين محصول به چشم مي‌خورد.

همچنين ريو كه اواسط تابستان امسال به خاطر اقدام عجيب سايپا مبني بر افزايش بدون مجوز نرخ كارخانه‌‌اي‌اش قيمتي برابر با 14ميليون و 700هزار تومان را نيز در بازار تجربه كرد، هم اكنون با گذشت چندين ماه، به تدريج ارزان شده است. اين محصول كره‌اي درحال حاضر با قيمت 13ميليون و 700هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و با توجه به تيراژ نسبتاً پايين‌اش بازار مناسبي را در ايران دارد.

اين در حالي است كه ديگر محصولات سايپا طي هفته جاري تغييرات خاصي نداشته‌اند. هم‌اكنون پرايد بنزين سوز در رنگ متاليك با همان قيمت دوماه اخير خود بعضي 8ميليون و 150هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و زانتيا نيز قيمتي برابر با 30ميليون و 500هزار تومان را دارا است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.